P? senare tid har Mach 12 ocks? varit min val av racing. Jag avslutade tv?a totalt i en liten, lokal 5K i dem (min b?sta n?gonsin slutplats), och jag satt en 4 Nike Air Max Classic BW Dames mil PR i dem p? en mycket kuperad kurs i b?rjan av juli. Deras l?tta Adidas Ultra Boost Damen vikt och l?ga k?rning g?r dem till en idealisk sko f?r att springa snabbt! Nike Air Max 95 Donne Brooks Mach 12 ?r en superl?tt, snygg sko som ?r v?l utformad f?r snabbhet - med mina senaste t?vlingsprestanda som en indikation har det verkligen visat sig till mig. P? en marknad d?r s? kallade "minimalistiska" skor b?rjar dyka upp ?verallt (m?nga kostar upp?t $ 100) och kan k?pa en l?g drop-sko som ?r byggd n?ra marken f?r mindre ?n $ 50 (se Running Warehouse-l?nk nedan) g?r Mach 12 till ett utm?rkt val f?r alla som vill experimentera med mindre sko utan att bryta banken. Vem vet, som n?gra av mina v?nner har uppt?ckt med Mach 11, kanske du bara best?mmer dig f?r att du inte beh?ver n?got mer! Jag ?r ganska ?vertygad om att l?pare kommer att g?ra n?stan vad som helst f?r att komma i deras mil. Med det h?r i ?tanke ville jag ha en uppfinningsrikedom (och Nike Air VaporMax Damen kanske sv?r galenskap, men vem ska jag prata efter att ha k?rt 15 mil f?rra aguasjimenez.es helgen i t?skor?) Av en lokal springv?n i New Hampshire. En av de utmaningar vi st?r inf?r n?r vi springer h?r uppe p? sommaren finns hjortflugor. De ?r en stor irritation n?r du kommer in i skogen, och r?d om hur du hanterar dem str?cker sig fr?n att sticka ett ormbunke i hatten s? att det str?cker sig vertikalt fr?n ditt huvud (tydligen syftar de till den h?gsta platsen, och du f?r se ut som en galen person medan du springer), eller de vanligaste r?den att bara "springa snabbare." Tja, min v?n Jim publicerade just en bild p? Facebook som visar en liten kontrast som han gjorde f?r att hantera flugorna s? att han kunde forts?tta att f? i sina k?rningar p? sina favoritsp?r. Han belagde en plastkopp med n?gra klibbiga saker som hette Tanglefoot, f?stade den Nike Air Max 270 Uomo p? sin springhatt och tog av genom skogen. Det h?r ?r vad han hade att avamedicus.de s?ga: "En" trollinghjortflugf?lla "+ en l?ngsam jogga p? de lokala sp?ren = 50+ hjortflugor, DEAD !!! Enfaldigt, roligt och effektivt. Jag kommer att ?terkr?va mina ?lskade sp?r nu, tack s? mycket. ”Det fotografiska beviset ?r nedan - jag skulle g?rna vilja h?ra vad hans fru hade att s?ga om detta! F?rra veckan stod en forskare / bloggare Steve Magness i en vecka som f?rklarade hans tankar om ”Hur man springer.” En av de saker jag tyckte intressant om hans inl?gg var hans diskussion om anv?ndningen av ”ledtr?dar” f?r att hj?lpa en f?rb?ttra l?pformen. Ofta, som Magness medger, ?r signalerna en ?verdrivning av vad som h?nder i verkligheten, syftet ?r att f? en l?pare att ?ndra form i den riktning som ?nskas genom att t?nka i termer av en ledtr?d som ?verskrider Nike Air Max 90 Heren det faktiska m?let. Som exempel, h?r ?r vad Magness har att s?ga om led Nike Air Max 95 Womens som anv?nds i syfte att f? en l?pare att f?rkorta sitt steg (f?r att undvika ?verstridande - mer om detta nedan) och anta en mer midfots / framfot fotsteg "Ibland hj?lper det att ge ledtr?dar ?verbetona punkten, som att s?ga en l?pare att k?nna att de l?gger ner sina f?tter bakom dem n?r man korrigerar fotstrejken. Eftersom “normalt” ?r felaktigt, s?som att r?cka ut och sl? h?l i detta exempel, ?r det ibland n?dv?ndigt med ?verkorrigering inledningsvis. ”Som anges ?r det grundl?ggande m?let med ovanst?ende ledning att hj?lpa en l?pare att undvika ?vertr?ning (se bild nedan) , vilket ?r n?r en l?pare n?r framf?r kroppen med blyfoten och (vanligtvis) h?lstrejker med ett utstr?ckt ben (jag b?r betona att ?verstridande och h?lslagning inte n?dv?ndigtvis alltid ?r Nike Air Max 90 Femme kopplade). ?verstyrning ?r kopplad till generering av bromskrafter och Nike Air Max 97 Femme retardation av kroppen vid fotsteg, vilket minskar effektiviteten och m?jligen Adidas Superstar Damen ?kar risken f?r skador p? grund av st?td?mpning som ?verf?r benet. ?ven om det diskuteras om m?nga aspekter av k?rform, ?r undvikande av ?verstridande en sak som de flesta m?nniskor verkar h?lla med om (?ven om vissa har ifr?gasatt om vi ens har en korrekt definition av ?verstridning). N?r vi ?terv?nder till Steve's ledtr?d ?r verkligheten att l?paren aldrig "kommer att s?tta foten bakom dem", men medvetet om att t?nka p? detta ?r det m?jligt f?r l?paren att landa n?rmare sitt masscentrum och undvika den fruktade ?verstr?mningen.