Ik zal er meteen op wijzen dat GoLite me erop heeft gewezen dat deze schoenen niet bedoeld waren om minimalistisch te zijn in de zin dat ze ontdaan werden van alle toeters en bellen die tegenwoordig op de meeste schoenen te vinden zijn. Dit is belangrijk, omdat ze niet proberen de volgende Vibram Fivefingers-schoen te produceren - om ze rechtstreeks te vergelijken met schoenen zoals de Vibrams zouden in zekere zin appels tot Nike Air Vapormax Femme sinaasappels zijn. Integendeel, de GoLite Amp Lite lijkt meer op een traditionele schoen met een zero drop-zool, waardoor het een van de meest unieke en ongewone schoenen is die ik ooit Nike Air Huarache Dames heb beoordeeld. Vanuit een puur structureel oogpunt zijn andere factoren naast het feit dat het echt zero drop is, Versterker van meer traditionele schoenen is dat het een relatief brede pasvorm heeft door de middenvoet en voorvoet (zie schoenfoto hierboven), en het wordt geleverd met verwisselbare inlegzolen waarmee je de voorvoetdikte kunt aanpassen aan persoonlijke voorkeur (deze functie is erg cool! - zie foto hieronder). De inlegzolen lijken een soort ingebouwde steun in de voetboog te hebben - voelt aan als een dikkere kussenstaaf die horizontaal over de middenvoet loopt. Ten slotte is de Amp voorzien van GoLite's 'zachte tegen de grond'-technologie, Nike Air Max 270 Femme waarbij de voet op een stevig platform rust, onderliggend door zacht materiaal dat vervormt bij contact met onregelmatigheden op de grond. Dit helpt de schoenvorm beter op het Nike Air Max 2017 Donne grondoppervlak te plaatsen, en helpt voorkomen dat de lift en instabiliteit kunnen optreden wanneer je op een rots in een schoen met een hardere buitenzool stapt. Laat me mijn persoonlijke beoordeling beginnen met mijn grootste klacht over de GoLite Amp Lite - ze zijn alles behalve Lite. De Amp is in feite een van de zwaarste en grootste schoenen die ik bezit, de meeste van mijn vaker gebruikte hardloopschoenen overschoenen zowel in profiel als in gewicht (mijn paar is ongeveer 12,5 oz). Ik wist van het gewicht van deze schoenen voordat ik ze ontving en ze zijn niet uit de pas in vergelijking met veel populaire trailschoenen op de markt (denk aan Brooks Adidas Hamburg Womens Cascadia). Ze zijn echter extreem zwaar voor mij, gezien het feit dat mijn voorkeursschoengewicht varieert van mijn 3.8 oz Mizuno Wave Universe aan de lage kant tot ongeveer een Nike Air Max Classic BW Donne maximum van bijna 10 oz in zoiets als de Brooks Launch. De GoLite Amp is geen schoen waardoor je je snel voelt als je hem op je voeten zet. Het gewicht van de GoLite Amp was een onmiddellijk probleem voor mij toen ik erin probeerde te rennen - het is heel moeilijk om van een schoen te gaan die half zoveel weegt als één die 3/4 pond weegt zonder een groot verschil te merken. Wat echter fascinerend was aan deze schoenen, is dat ze ongelooflijk vreemd aanvoelen omdat ze echt geen druppel zijn. Hier was deze grote, omvangrijke schoen die anders kon doorgaan voor een typische hardloopschoen, maar het stond me toe om te rennen met een bijna onberispelijke middenvoet /Nike Air Max Classic BW Dam voorvoet. De Amp is de schoen die me echt deed geloven in de waarde van nulval, omdat het verwijderen van de hiellift de loopervaring fundamenteel verandert. Het heeft ook Nike Air Max 90 Damen een vrij stevig gevoel onder de voet, wat veel helpt bij het onderhoud van de vorm. Ik zou zo ver gaan om te zeggen dat het bijna onmogelijk was om mezelf te dwingen om een ??hak te slaan in deze dingen, en mijn week van dragen (samen met het Mizuno Wave Universum) kwam overeen met de week die mijn doorbraak zag in het omzetten van mijn pas van hiel tot middenvoet. Het is echt geweldig om het verschil te voelen dat zero drop maakt, en ik kijk echt uit naar de komende jaren waarin we zeker een grotere verscheidenheid aan zero drop schoenen zullen zien die deze sector van de hardloopschoenenmarkt beginnen te vullen. Ik zal openlijk geef toe dat ik niet veel op de Nike Air Max 2017 MujerAmp heb gelopen, noch zie ik het als een regulier lid van mijn hardloopschoenrotatie vanwege het gewicht. Echter, voor iemand die op zoek is naar een zero drop-schoen met Nike Air Max 90 Femme een beetje kussen en een meer traditionele uitstraling, kan dit de schoen zijn waar je op hebt gewacht - Donald bij Running en Rambling schreef een uitstekende recensie van de Amp waarin hij verder gaat deze gedachte. Voor mij vermoed ik dat de Amp voornamelijk zal worden gebruikt voor het rennen in de winter wanneer de omstandigheden buiten gemener worden en vloot van voet zijn niet zo'n punt van zorg is.