De bovenstaande aanpak is ook die welke wordt aanbevolen door veel blote voeten lopers. Ze zullen vaak aanbevelen om schoenen volledig uit te doen en de lichaamstijd de gelegenheid te geven langzaam in de nieuwe stijl te werken. Het idee is dat door op blote voeten te gaan, je voeten en benen je vertellen wanneer Nike Air VaporMax Damen ze genoeg hebben gehad tijdens een bepaalde run, en dat je naar je lichaam moet luisteren en jezelf de juiste hoeveelheid rust moet geven die nodig is voor herstel. Het is een schijnbaar effectieve aanpak die verschillende van mijn vrienden op blote voeten Nike Air Max 90 Femme Rose hebben gebruikt met goede resultaten, maar full-time blote voeten is geen aanpak die ik heb geprobeerd, dus laat ik het hier nu even bij. Ik moet hieraan toevoegen dat de bovenstaande aanpak niet noodzakelijkerwijs van toepassing is op minimalistisch of op blote voeten lopen. Elke keer dat je van schoenen verandert, stel je je lichaam waarschijnlijk bloot aan een iets andere set krachten, en om deze reden moet zelfs dit soort overgang langzaam worden gemaakt. Werk met een nieuwe schoen met mate in je runs en gebruik het niet voor een 20 miler tijdens je eerste time-out (geloof Nike Air Max Classic BW Dames me, ik heb het gedaan en het was niet mooi). Een andere potentieel effectieve aanpak om repetitieve te voorkomen overmatig letsel is degene die Lam in de hierboven genoemde podcast heeft besproken, en die ik momenteel zelf oefen - roterende schoenen. Ik heb het geluk dat ik bij het schrijven van deze blog toegang heb tot veel schoenen en mijn schoenen bijna dagelijks roteer. Ik denk dat elke schoen mijn lichaam op een iets andere manier zal belasten vanwege de structurele make-up (dingen zoals hielhoogte, dempingdikte, enz.), En dus roterende schoenen kunnen me helpen voorkomen dat ik Adidas Superstar Femme herhaaldelijke problemen met overmatig gebruik ontwikkel. Ik heb geen echte manier om er zeker van te zijn dat dit gebeurt, maar mijn gevoel is dat door het verplaatsen van stresspunten terwijl ik schoenen wissel, mijn benen en voeten sterker worden Nike Air Max 90 Womens Pink en meer letselbestendig rondom. Het lijkt tot nu toe voor mij te hebben gewerkt en ik zal hieronder een persoonlijk voorbeeld schetsen dat deze logica lijkt te ondersteunen.Hoewel ik geen ernstig letsel heb opgelopen sinds ik een hogere kilometerstander ben geworden, heb ik mijn aandeel in meer kleine pijntjes (ik betwijfel of er een manier is om deze echt te vermijden). Vaak vind ik dat deze zich voordoen wanneer ik langere tijd bij een bepaalde schoen blijf, of te snel kilometers maak op een schoen waaraan mijn lichaam zich niet heeft aangepast. In bijna elk geval heb ik geconstateerd Nike Air Max 270 Dames dat door bewust te kiezen voor een schoen bij volgende runs die een iets andere structurele make-up heeft, ik kan blijven rennen en de pijn verdwijnt. Wat ik denk dat er in feite gebeurt, is dat ik de gespannen plek laat rusten met behulp van een Adidas Superstar Mujer schoen die de spanningen in een ander gebied concentreert. Als een voorbeeld heb ik afgelopen zomer veel meer gelopen dan ooit tevoren in de Vibram Fivefingers. Zoals hierboven vermeld, had ik mijn kilometerstand opgebouwd tot een lange serie van 15 in de Vibram Bikilas zonder grote problemen. De toename van de kilometers op de lange termijn was echter vrij snel, waardoor ik acuut aandacht moest besteden aan gevoelens van ongemak. Ongeveer anderhalve maand geleden droeg ik mijn Vibram KSO's voor een harde 5 miler - de volgende dag voelde ik wat ongemak onder mijn tweede middenvoetshoofd Nike Air Huarache Dames op mijn rechtervoet, en een pijn in mijn hiel aan de linkerkant, die me onmiddellijk had angst voor plantaire fasciitis. Beide baarden mij grote zorgen. Mijn reactie was om de bovenstaande logica te volgen en wat vrije tijd te nemen - niet van Nike Air Max 90 Femme Rose rennen, maar van de Vibrams. Ik liep uiteindelijk mijn beste lange run van het jaar in Nike Free Run + 's slechts twee dagen later (ze hebben een beetje meer hielopbouw en veel meer kussen), en na een week hardlopen in de Nike's en Saucony Kinvara de pijn was weg. Ik heb geen kilometers verloren als voorbereiding op mijn Fall-marathons. Ik slaagde voor mijn eerste BQ in mijn eerste herfstmarathon, waaraan ik beenkracht geef die ik heb opgedaan door de Vibram die veel lof had, en ben nu weer terug naar het hardlopen in Vibrams zonder al te veel problemen (behalve opnieuw pijnlijke Nike Air Max 95 Damen kalveren - verbazingwekkend hoe snel ze terugkeren ). Wat ik in het bovenstaande voorbeeld deed, was luisteren naar mijn lichaam. Geen van de pijnen die ik voelde, waren ernstig, maar ik was niet van plan hem te pushen omdat ik weet wat deze pijnen hadden Nike Air Max 270 Uomo kunnen zijn als ik door was blijven ploegen met mijn Vibram-runs (middenvoetfractuur en fasciitis plantaris ). Omdat ik niet het risico wilde lopen om weken of maanden aan de kant te staan, heb ik de keuze gemaakt om van schoenen te wisselen en het werkte als een charme.