En av de saker som jag har trott p? under det senaste ?ret ?r att det inte finns n?gon "perfekt sko" som fungerar f?r varje enskild person. Vi ?r alla lite varierande i v?r anatomi och fysiologi, och detta ?verg?r till saker som v?r l?pstil och vilka l?parskor som fungerar b?st f?r oss. N?r jag f?rst h?rde talas om Newton Running Nike Air Max 95 Dam skor f?rra ?ret, tyckte jag att de var sp?nnande, fr?mst f?r att Jag hade h?rt s? mycket om hur m?nniskor utvecklades till att landa p? mittfoten eller framfoten n?r vi springer. Newton-l?parskor ?r unika i och med att de ?r designade specifikt f?r midfoot / framfodral?pare. De ?stadkommer detta genom att minska h?lens h?jd och ?ka kudden i framfoten s? att den totala f?rskjutningen eller Nike Air Max 90 Hombre Azulskillnaden i tjocklek mellan h?len och framfoten minimeras. Med andra ord, Newton-skor har en plattare sula ?n de flesta vanliga l?pskor, och det g?r det mindre troligt att en l?pare kommer att sl? i dem. Till?gg till den minimala h?l-t?-skillnaden har Newton-skorna ocks? ett unikt system av ”st?lldon” under framfoten som ?r utformade f?r att absorbera st?tar vid st?tar och sedan sl?ppa dem p? t? av (se de rektangul?ra r?da tapparna p? framfoten Nike Air Max 90 Dames Wit p? skon till v?nster) - Newton kallar den h?r Action / Reaction Technology ?. Tanken ?r att flikarna komprimeras under tryck n?r framfoten kommer i kontakt med marken, och sedan springar de tillbaka och sl?pper energi under t?. Tekniken l?ter intressant f?r mig, men det branta priset p? Newton-skor hade hindrat mig fr?n att dra avtryckaren vid att k?pa ett par (se fler tankar om Newton-priss?ttning i slutet av detta inl?gg). En av de trevliga sakerna med att skriva ett rimligt bra -Trafik som Nike Air Max 95 Dames k?r blogg ?r att f?retag ibland skickar dig gratis Nike Air Max 270 Femme utrustning f?r att prova i utbyte mot en recension. S? det var s? sent i fjol som en marknadsrepresentant f?r Newton-skor (och andra utomhussportf?retag) skickade mig ett par Newton Sir Isaac-skor f?r att prova (friskrivning: Jag fick ingen annan kompensation ?n skorna sj?lva). S? h?r beskriver Nike Air Max 90 Femme Newton Sir Isaac: ”Sir Isaacs v?gledningstr?nare ?r utformad f?r l?pare p? alla niv?er som ?r engagerade i naturl?pning. Oavsett om du f?ljer Chi, Pose, Evolution, barfota springer eller bara vill springa b?ttre, Sir Isaac till?ter dig att springa naturligt - med st?rre effektivitet och mindre ?veranv?ndningsskador. "" Att landa p? din mittfota / framfoten ?r det mest naturliga s?ttet att k?ra . Det ?r ocks? det snabbaste och mest effektiva s?ttet att k?ra. Newton-l?parskor ?r de enda skorna som har utvecklats specifikt f?r Natural Running. "Nike Air Max 270 Donne Newton Sir Isaac Guidance Trainer - notera likheten i h?l och framf?tts tjocklek (bild fr?n gearjunkie.com). Jag kommer att undvika diskussioner om Nike Air Max 270 Mujer h?l / midfot / framk?rning ?r mest effektiv eller mest effektiv f?r att ”minska ?veranv?ndningsskador” eftersom det troligtvis skulle ta en hel post. Nike Air Max Classic BW Femme Vidare skulle jag h?vda att Newton har en viss konkurrens p? den s? kallade ”naturliga l?pningen” -marknaden (se skor som Vibram Fivefingers, Terra Plana Evo och kanske till och med den nya Saucony Kinvara). Snarare ?r mitt m?l h?r att helt enkelt Nike Air Max 90 Dam rapportera om min erfarenhet av Sir Isaac-skorna. Jag b?rjar med att s?ga att jag verkligen ville gilla dessa skor. Jag f?rest?llde mig att s?tta p? dem och pl?tsligt kunde springa l?ngs marken som en gasell, k?nna att energin ?terv?nder fr?n st?lldonsklaffarna med varje steg. Det jag tyv?rr Nike Air Max 270 Homme uppt?ckte var att Newton-skorna, eller ?tminstone Sir Isaac-modellen, inte verkar passa min l?pstil - jag f?rklarar varf?r jag s?ger detta nedan. Newton Sir Isaac ?r en snygg sko , ?ven om jag ?r lite f?r vit med tanke p? min personliga preferens f?r pr?liga / h?gljudd f?rgade skor. Jag gillar de orange h?jdpunkterna, men i Newton-sortimentet skulle Nike Air Zoom Pegasus 35 Femme jag g? f?r de gula Distancia eller r?da Gravitas om det bara kom till utseendet (vilket, f?r att vara ?rligt, inte ?r ett s?rskilt bra sk?l f?r att v?lja en sko).